Foton Media Olarak 15 yılı aşkındır reklam sektöründe hizmet sunuyoruz ve profesyonelce işler yapan bir kuruluşuz. Profesyonel bir kadroyla müşterilerimize en iyisini vermeyi hedefliyoruz. Her sektörden müşterilerimize üst düzey hizmet sunarken hem onların ufuklarında yeni hedefler oluşturuyoruz hem kendi ufkumuzu genişletiyoruz.
HakkımızdaAynı zamanda “word mark” yani kelime işareti olarak da anılan logotype, bir markanın isminin logo halinde tasarlanması anlamına gelmektedir. Kurumun ya da markanın adı görselleştirilerek bir bütünlük sağlanmakta ve özellikle yeni kurulan işletmeler veya yeni çıkan markalar için ismin kamuda yaygınlaştırılmasını ve marka kimliğiyle bütünleştirilmesini kolay hale getirmektedir.
Logotype’da markanın adının kullanılacak olması tasarımcının yaratıcılığı açısından önemli bir sınırlama olmakla beraber, markanın sunduğu ürün veya hizmetle doğrudan ilişkili değilse bütünlük ya da bilinirlik sağlama açısından yeterince etkili olmayabilir. “Facebook”ta olduğu gibi doğrudan ürünü ya da sunulan hizmeti içerdiğinde kamu tarafında hızlı bir kabullenme ile yüksek oranda bilinirlik sağlanılabilir.
Logo tasarımının ayrılmaz bir parçası olan font (yazı tipi), doğru seçildiğinde markanın kaderini değiştirebilecek bir güce sahiptir. Markanın bilinirliği yazı tipinin önüne geçtiğinde ise yazı tipi artık o markanın adıyla anılmaya başlar ve bu da marka için büyük bir reklam avantajı sağlar.
Marka yaratırken, logo tasarlarken, yazı tipi seçerken, afiş ve banner gibi tasarımlar yaparken dikkat edilmesi gereken kurallardan en önemlisi “sadelik” olmalıdır. Bütün tasarım eğitmenlerinin ve uzman grafikerlerin vereceği öğütler sade ve anlaşılabilir bir tasarım yapılmasına yöneliktir. Bu durumda logoda -ve diğer kurumsal kimlik öelerinde- kullanılacak fontun okunaklı ve sade olması özgün olmasından daha büyük bir öneme sahiptir. Okunamayan bir fontla tasarlanmış logo, öncelikle güven duygusu açısından sonrasında itibar açısından oldukça olumsuz bir hava yaratacaktır. Kullanılan font ne olursa olsun yazı tipinin kalınlığı ortalama olarak aynı değerde olmalıdır. Dijital ve baskı materyallerinde doğru ve dağılmamış bir logo tasarlamak için aşırı kalın ya da çok ince büyüklüklerden kaçınarak sade ve teknik olarak doğru olan bir büyüklük tercih edilmelidir.